Reisverslag Van Amsterdam naar Tokyo


Ga naar: Home  Albanië  Azerbeidzjan  Bosnië en Herzegovina  Duitsland  Georgië  Griekenland  Japan  Kazachstan  Kirgizië  Kroatië  Mongolië  Montenegro  Nederland  Oezbekistan  Oostenrijk  Rusland  Slovenië  Tadzjikistan  Turkije  Turkmenistan  Zuid Korea  Foto's


Japan > Koelvloeistof lekkage

Ik voel mij een stuk beter. Helaas geldt dit niet voor Brutus. Het koelwater spuit uit het reservoir als we de auto op het parkeerterrein voor het hotel parkeren. Foute boel. Op zich goed dat we nu zien waar het lekt, maar het lekt wel erg hard. We vermoeden dat de reservoir dop kapot is of een ring mist. Er zit een Landrover dealer in Okayama. Het hotelpersoneel belt met de dealer. Het is zondag, maar ze zijn gewoon open. We worden met Japanse vriendelijkheid begroet. De monteur geeft met de vertaalapp aan dat het niet de dop is. Hij vermoed dat er iets in de circulatie niet klopt.
Lekkage
Hij wijst op een slang. Hij wil proberen de slang te repareren, maar kan geen garantie geven dat dit de oplossing is. In de showroom tussen de dure jaguars en range rovers krijgen we koffie aangeboden. De monteur komt terug. De slang is niet de oorzaak. Hij adviseert regelmatig bij te vullen en niet te hard te rijden. Net op dat moment sluit de motorklep niet meer. Komt vandaag alles tegelijk? De auto gaat weer terug de werkplaats in. De spanveer wordt bijgesteld. Als we vragen wat het kost is alles service. Met dezelfde elan hoe we onthaald werden, worden we ook uitgezwaaid. Voor de zekerheid schaffen we bij een benzinestation extra koelvloeistof aan. Gelukkig staat op de oude jerrycan de Japanse beschrijving, want we krijgen het niet uitgelegd. Ook het tanken verloopt moeizaam. Wat zou diesel in het Japans zijn? De betaalautomaten hebben wel een Engelse optie, maar niet alle opties in het menu zijn vertaald. Door verschillende opties te proberen, komen we er toch uit. Via de tolweg rijden we naar Himeji. In Himeji staat het grootste bewaard gebleven Soemariekasteel. Vooral de toren van het kasteel is indrukwekkend. Van buiten lijken het vijf verdiepingen, terwijl er binnen zes lagen zijn. Zo wilde men aanvallers misleiden. Het kasteel dateert uit 1346, maar kreeg zijn huidige vorm begin 1600. Tijdens de tweede wereldoorlog werd het kasteel zwaar gebombardeerd, maar de toren bleef gespaard. De rondleiding door het kasteel is volgens Japans gebruik. Alles is geregeld. De stroom bezoekers wordt door het kasteel geleid via een vaste route. Overal staan medewerkers om je te beletten een andere kant op te gaan. De route is zo gepland dat de stijgende mensen via een andere trap gaan dan de dalende.
Het kasteel van Himeji
Waarschijnlijk is dit de enige manier om zulke hoeveelheden bezoekers te kunnen verwerken. Door alle vertragingen vanochtend en het bezoek aan het kasteel is het al vier uur. Vanuit Himeji is het nog 320 kilometer naar de geplande overnachtingsplaats in Nagoya. Bij het uitrijden van Himeji leidt de navigatie ons binnendoor naar de doorgaande weg, terwijl we heen maar een klein stukje van de snelweg af kwamen. De route binnendoor loopt volledig door verstedelijkt gebied. Kilometers lang bebouwing, winkels en vooral verkeerslichten. Heel veel verkeerslichten. Het lijkt wel of alle verkeerslichten op rood staan of net op rood springen. Ik schat dat er iedere 300 meter één hangt. Dit schiet niet op. Na twee uur rijden zijn we pas 35 kilometer verder. Dit gaat nog lang duren. Op de kaart zien we dat er wel een doorgaande route loopt, maar dat de navigatie deze niet op pikt. We toetsen daarom eerst Kyoto in als eindbestemming. Dit gaat beter. Redelijk snel daarna komen we alsnog op de gezochte tolweg. Voorbij Kyoto voeren we Nagoya weer in. Uiteindelijk rijden we rond half tien de stad binnen. In de nabijheid van het centrum vinden we een hotel. In een Japans eettentje, tegenover het hotel, eten we jakitory. Een soort Japanse tapas van stukjes kip. De laatste avond dat we met z'n vieren eten. Morgen ontmoeten we Carla en Saskia in Tokyo. Het is al na middernacht als we het hotel weer binnenlopen.


Vorige  Volgende  

Reacties op 'Van Amsterdam naar Tokyo':


Reacties:

Er zijn nog geen reacties gegeven op dit bericht

Reisverslag

Vertrek uit Amsterdam (Dag 1)
Door Duitsland (Dag 2)
Kasteel van Ljubljana (Dag 3)
Plitvice meren in de regen (Dag 4)
Aan de baai van Kotor (Dag 5)
Over de Albaanse grens (Dag 6)
Rijden door Tirana (Dag 7)
Ottomaanse huizen van Ber.. (Dag 8)
Van Gjirokaster naar Mets.. (Dag 9)
De kloosters van Meteora (Dag 10)
De grotten van Alistrati (Dag 11)
Het paard van Troje (Dag 12)
De Tempel van Athene (Dag 13)
Historisch Safranbolu (Dag 14)
Voetbalfeest in Amasya (Dag 15)
Rijbewijs weer terug (Dag 16)
De D915 is ‘Kapali’ (Dag 17)
Naar Batumi in Georgië (Dag 18)
Een typisch Russisch hotel (Dag 19)
De bergweg naar Ushguli (Dag 20)
Feest in het Imperial Hot.. (Dag 21)
Van Kusaisi naar Gori (Dag 22)
Tsminda Sameba kerk Kasbe.. (Dag 23)
Het enige hotel lijkt ges.. (Dag 24)
De verwarming is kapot (Dag 25)
Onafhankelijkheidsdag in .. (Dag 26)
Grens over naar Azerbeidz.. (Dag 27)
Moddervulkanen van Gobust.. (Dag 28)
Wachten op de boot (Dag 29)
Zijn we al in Turkmenista.. (Dag 30)
Vast op de Kaspische Zee (Dag 31)
Eindelijk Turkmenistan (Dag 32)
Toch naar Yangykala (Dag 33)
Zwemmen in ondergrondse g.. (Dag 34)
‘No Pictures, No Pictur.. (Dag 35)
De grens is gesloten (Dag 36)
Betoverend Khiva (Dag 37)
Dwalen door oud Khiva (Dag 38)
Door de Kyzylkoem woestijn (Dag 39)
Het Samarkend Registan pl.. (Dag 40)
Het paleis van Timur Lenk (Dag 41)
Porno Gesmokkeld (Dag 42)
De hoofdstad van Tadzjiki.. (Dag 43)
Landverschuivingen (Dag 44)
De uitlaat breekt af (Dag 45)
Baden in een mineraalbad (Dag 46)
De Wakhan valley (Dag 47)
Over de Khargush pass (Dag 48)
We zijn Wilco kwijt (Dag 49)
Over de hoge Ak-Baital pa.. (Dag 50)
Weer bijkomen in Osh (Dag 51)
De Troon van Salamon (Dag 52)
Mistig op de bergtop (Dag 53)
Overnachten in een yurt (Dag 54)
Plov met salade (Dag 55)
Vodka bij Lake Kolsai (Dag 56)
Spectaculaire Charyn Cany.. (Dag 57)
De kathedralen van Almaty (Dag 58)
Naar het Altyn Emel N.P. (Dag 59)
De Singing Sanddunes (Dag 60)
Op zoek naar een Gamma (Dag 61)
We mogen niet betalen (Dag 62)
Met 133 km/u over de weg (Dag 63)
Een biertje in Semey (Dag 64)
Rondwandeling door Semey (Dag 65)
Welcome, welcome in Russia (Dag 66)
Het accu lampje gaat bran.. (Dag 67)
Iedereen lijkt dronken (Dag 68)
Desolaat Kosh Agach (Dag 69)
Wachten voor de grens (Dag 70)
Prachtige valleien en mer.. (Dag 71)
De weg wordt geasfalteerd (Dag 72)
Traditioneel worstelen (Dag 73)
Van Bayanghongor naar Arv.. (Dag 74)
Glibberen over het modder.. (Dag 75)
Het Erdene Zuu monastery (Dag 76)
Binnenrijden Ulaanbaatar (Dag 77)
Dwalen door Ulaanbaatar (Dag 78)
De voorvering is gebroken (Dag 79)
Het Genghis Khan ruiterbe.. (Dag 80)
Aanrijding met een arend (Dag 81)
Feest in Choibalsan (Dag 82)
Geweigerd in het restaura.. (Dag 83)
Water over de motorkap (Dag 84)
De Trans Siberian highway (Dag 85)
Hebben we een lekke band? (Dag 86)
Belaagd door vliegen (Dag 87)
De grensstad Blagovesnche.. (Dag 88)
Joodse Oblast Birobidzhan (Dag 89)
We komen iedereen weer te.. (Dag 90)
Varen over de Amur rivier (Dag 91)
Op zoek naar een hotel (Dag 92)
Binnen rijden Vladivostok (Dag 93)
Afscheid van de auto (Dag 94)
Op weg naar Japan (Dag 95)
Zes uur in Zuid Korea (Dag 96)
Papiertje, formuliertje e.. (Dag 97)
De Hiroshima herdenking (Dag 98)
Koelvloeistof lekkage (Dag 99)
TOKYO (Dag 100)


Reisroute